17 listopada, 2024
11 11 11 AM
Oświetlenie sufitowe: najnowsze trendy i inspiracje
Lampa sufitowa z ochroną LED dla oczu
Urocze lampki biurkowe – idealny prezent
Lampa podłogowa z metalu w stylu industrialnym
Nowoczesna lampa biurkowa LED
Urocza żyrandol w sypialni
Oświetlenie solarne zewnętrzne wodoodporne
Inteligentny partner życiowy dla lamp
Lampy podłogowe tworzące atmosferę
Lampy stołowe idealnie komponujące się z przestrzenią
Latest Post
Oświetlenie sufitowe: najnowsze trendy i inspiracje Lampa sufitowa z ochroną LED dla oczu Urocze lampki biurkowe – idealny prezent Lampa podłogowa z metalu w stylu industrialnym Nowoczesna lampa biurkowa LED Urocza żyrandol w sypialni Oświetlenie solarne zewnętrzne wodoodporne Inteligentny partner życiowy dla lamp Lampy podłogowe tworzące atmosferę Lampy stołowe idealnie komponujące się z przestrzenią

Jak często należy testować sprzęt biurowy?

jak często sprzęt biurowy powinien być testowany

Nie ma sztywnych zasad określających, jak często sprzęt powinien być testowany. Ocena poziomu ryzyka i podjęcie decyzji w sprawie odpowiedniego harmonogramu testów należy do „osoby odpowiedzialnej” (osoby lub firmy odpowiedzialnej za sprzęt). Wpływ na to będzie miał rodzaj sprzętu i środowisko, w którym jest używany. Na przykład wiertarka używana codziennie na placu budowy będzie wymagała częstszych testów PAT niż czajnik, który jest używany tylko w biurze.

Ryzyko uszkodzenia sprzętu może również wpływać na to, jak często należy go testować. Ogólnie zaleca się, aby wszystkie urządzenia z wtyczką były testowane co najmniej raz na dwa lata, chociaż może się to różnić w zależności od kategorii sprzętu i ryzyka dla środowiska. Sprzęt klasy 1, który obejmuje urządzenia stacjonarne i urządzenia informatyczne, powinien być testowany częściej, podobnie jak sprzęt ruchomy, taki jak przedłużacze. Wynika to z faktu, że są one bardziej podatne na uszkodzenia i mogą stwarzać większe ryzyko odniesienia obrażeń przez osoby z nich korzystające.

Stacjonarne przedmioty, takie jak lodówki, komputery i kserokopiarki, prawie nigdy się nie poruszają, dlatego uważa się je za produkty niskiego ryzyka i zwykle można je poddać testowi PAT raz na cztery lata. Nadal jednak zaleca się, aby przed każdym testem były one poddawane oględzinom, ponieważ oznacza to około 90% problemów.

W niektórych sytuacjach specjalista może przeprowadzić dodatkowe kontrole sprzętu, aby pomóc zidentyfikować usterki, które nie są łatwe do wykrycia, takie jak testy biegunowości i izolacji. Można to zrobić, podłączając IUT do specjalnego testera, który może mierzyć pobór prądu, gdy urządzenie jest włączone. Spowoduje to wyświetlenie, czy sprzęt pobiera więcej prądu niż jego wartość znamionowa na tabliczce znamionowej, co może wskazywać, że okablowanie się pogarsza i potencjalnie stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Jeśli urządzenie nie przejdzie któregokolwiek z tych testów, uznaje się je za wadliwe i należy je jak najszybciej naprawić lub wymienić. Ma to na celu zapobieżenie możliwości pożaru lub obrażeń osób korzystających z niego i zwykle powoduje znaczne zakłócenia w pracy.

Warto pamiętać, że chociaż testy PAT nie są wymagane przez prawo, pracodawcy muszą zapewnić pracownikom bezpieczne środowisko pracy. Testy PAT to bardzo prosty sposób upewnienia się, że sprzęt elektryczny jest w stanie bezpiecznym do użytku.

Test PAT kosztuje od 25 do 150 funtów za sztukę, w zależności od wielkości twojego miejsca pracy i liczby przedmiotów, które musisz przetestować. Firma testująca PAT będzie w stanie przedstawić wycenę w oparciu o Twoje wymagania i będzie pracować wokół Twojej firmy, aby upewnić się, że testy zostaną zakończone przy minimalnych zakłóceniach. Będą w stanie dostarczyć Ci listę aktywów wraz z możliwymi do zeskanowania etykietami, abyś dokładnie wiedział, które elementy wyposażenia należą do Twojej firmy.