Wczesnowiosenna kolekcja DIOR 2023 w Venice Beach w Kalifornii to ostatnio najnowsze arcydzieło dyrektora kreatywnego Kim Jones i popularnego amerykańskiego projektanta Eli Russella Linnetza (zwanego dalej Linnetz).
Ten ostatni jest nowym amerykańskim projektantem, a jego tytułową markę ERL często noszą takie gwiazdy jak A$AP Rocky i Kylie Jenner.
Posunięcie DIOR jest bez wątpienia najlepszym „dowodem wznowienia” dla Linnetza, który jako gracz jest nominowany do pierwszej ósemki Grand Prix LVMH 2022.
Historię Linnetza i jego marki opowiedzieliśmy w poprzednim artykule.Jeśli możemy w krótkich słowach podsumować istotę jego marki ERL, to „Venice Beach” (obszar nadmorski w Los Angeles, Kalifornia, USA) i „Amerykańska kultura” to dwa słowa kluczowe, których nie da się uniknąć.
Umieszczenie tych etykiet w serii wczesnowiosennej DIOR 2023 wydaje się być tym samym.
Głęboko osadzony w kulturze amerykańskiej
Serial nosi nazwę „California Couture”. Oprócz błogosławieństwa kalifornijskiego genu Linnetza, upamiętnia również szczęśliwy czas, jaki założyciel DIOR, Christian Dior, spędził na Zachodnim Wybrzeżu i często czerpie inspirację z Kalifornii.
Ponadto coraz ważniejsza pozycja regionu w dzisiejszym świecie mody jest również jednym z powodów, dla których DIOR wybrał Kalifornię na zorganizowanie wielkiego pokazu, który nie może nie przypominać ludziom ulicznej marki Stüssy, która jest w sojuszu z DIOR, również z tego swobodnego i wolnego obszaru Zachodniego Wybrzeża.
Dopasowanie koloru
Jeśli chodzi o design, Kim Jones i Linnetz wprowadzili pomysłowość w ubraniach, butach i akcesoriach, nawiązując do tematu, takiego jak niebieski symbolizujący morze i czerwonawy pomarańczowy niczym zachód słońca.
Właściwie Linnetz jest bardzo obeznany z zabawą kolorami, bo już w jesienno-zimowej serii ERL 2020 Linnetz „załadował” kiedyś wrażenie zachodu słońca z Venice Beach w niebiesko-pomarańczowej kurtce narciarskiej, z własnej serii ERL …, stosowanie tonów o wysokim nasyceniu jest również jednym z ważnych czynników, które konsumenci uwielbiają.
Dior dopasowanie pojedynczego produktu
Czy to dziwne uczucie łączyć garnitury haute couture, dzianiny i kurtki puchowe z luźnymi szortami? W rzeczywistości ten niekonwencjonalny wzór ubierania się jest nie tylko cechą ERL, ale także przejawem leseferystycznego stylu życia Kalifornijczyków.
Linnetz powiedział wcześniej: „Kalifornia to jedyne miasto na świecie, w którym można jeździć na nartach, wędrować i surfować w ciągu jednego dnia. Więc łączenie szortów z puchem rzeczywiście wygląda fajnie, prawda?”, nie będzie traktowane jako alternatywa, ale zostań lokalnym funkcja.
Jako jeden z kluczowych elementów serii, garnitur ma podszewkę, a luźny krój pokazuje zdolność Kim Jones do kontrolowania minimalistycznej odzieży męskiej.Do tego dochodzi również długa sukienka, która została potraktowana jako „pół na pół”. -off”. Ta ostatnia to amerykańska suknia dyplomowa wykonana z tkaniny garniturowej, która jest także ucieleśnieniem amerykańskiej kultury.
Ponadto szara kurtka biznesowa jest hołdem dla marynarki noszonej przez aktora Cary’ego Granta w amerykańskim thrillerze „North by Northwest” (w reżyserii Hitchcocka), która wygląda „prosto”, ale ma też wyraźny punkt „kultury amerykańskiej”.
Stwierdzenie, że jedynym produktem, który najlepiej odzwierciedla „amerykańską kulturę” podczas tego wielkiego show, są buty deskorolkowe Chunky, które przewijają się przez całą serię. Ten rodzaj butów do deskorolki z grubym dnem i nadętym wyglądem pochodzi z samych butów nazwa noszony przez skatera z Zachodniego Wybrzeża Etnies Natas w latach 80. „Etnies Natas 1”.
Następnie ten rodzaj butów prowadził trend od lat 90. do tysiąclecia i wywodził kultowe buty skate Chunky, takie jak Osiris D3 i DC SHOES.
Warto również wspomnieć o modelach z kolorowymi, groteskowymi fryzurami jak irokez i przyciętych spodniach, które wydają się przypominać te noszone przez tłum Skate Punk w Oxnard w Kalifornii w latach 80-tych.
Wspólna seria DIOR i ERL, od makijażu i akcesoriów do włosów po buty i ubrania, nawiązuje do kultury Kalifornii i Ameryki lat 90. XX wieku.
Jednak najważniejsze elementy serii nie kończą się na tym. W końcu, jak wspólne rozmnażanie się marek może odpuścić wymianę kodów projektowych ich marek?
Co więcej, luksusowa marka z długą historią, taka jak DIOR, posiada niezliczone zasoby archiwalne, które można wydobywać, dając niezliczone możliwości kreatywności Linnetza, nowej generacji projektantów.
Połączenie markowych genów mody
Stąd to, co Linnetz z ekscytacją powiedział w wywiadzie dla WWD: „Kim dał mi swobodę wchodzenia do archiwum (DIOR), aby naprawdę zbadać rzeczy, do których mógł wcześniej nie mieć dostępu, a następnie przyniosłem je (archiwum) z powrotem do Kim i niech czyni te projekty.”
Drukowana w gazecie Tee jest hołdem dla gotowej do noszenia gazety Johna Galliano na jesień/zimę 2000, podczas gdy Linnetz z humorem dodaje tę wiadomość do swoich własnych zdjęć surfingowych, reklamy DIOR z lat 70. i ogłoszenia miejskiego z 1905 r. o stworzeniu Venice Beach.
Ponadto złoty łańcuszek z nazwą marki jest również zaczerpnięty z naszyjnika z monogramem wypuszczonego przez pirata Johna Galliano w okresie DIOR.
Oprócz Christiana Diora i Johna Galliano, Linnetz odkopała także modową spuściznę Gianfranco Ferré dla DIOR w archiwach DIOR. Dyrektor ds. stylizacji, który dołączył do DIOR w 1989 roku i jest znany jako „architekt mody” ze względu na swoje doświadczenie i oryginalne podejście do tworzenia modnych projektów, Linnetz składa hołd Gianfranco, łącząc elementy kraty z klasycznym „kołdrowym” wyglądem. Kolekcja Ferré na jesień/zimę 1991.
Są też satynowe spodenki do koszykówki ozdobione kryształami i haftami, pikowane, połatane dwukolorowe kurtki puchowe i koszulki rowerowe to bardziej klasyczne symbole ERL.
„To są rzeczy, które Kim znalazł w moim archiwum, które chciał wprowadzić do kolekcji… i jeden z moich gradientowych swetrów, który byłby fajny w wersji DIOR” – powiedział Linnetz w wywiadzie. „To są dwa domy mody. połączenie domów.
Makijaż, w tym kolorowe i dziwaczne fryzury i okulary przeciwsłoneczne, również wydaje się przypominać modowy styl frontmana zespołu elektronicznego The Prodigy, Keitha Flinta. Oprócz różnych powiązań, które zostały dla ciebie wyjaśnione w poprzednim artykule, być może jest więcej „uważnych myśli”, które wstrzyknęli ci dwaj, czekając na odkrycie.
Kim Jones wniósł ogromny wkład w połączenie modnej kultury i luksusowej klasyki.Oprócz historycznych wspólnych nazwisk, takich jak Supreme x LOUIS VUITTON i Air Jordan x DIOR, współpracował także z artystami takimi jak Sora Yamaki i KAWS jak Matthew M. Williams, Yoon Ann itp. Współpraca projektantów pokazuje nieskończony potencjał staromodnych innowacji.